söndag 4 oktober 2009

Magnification - Yes




Yes, är en progressiv rockgrupp från London som är ena riktiga långhåriga typer som man klart och tydligt ser har provet på många olika droger och djävulskap (även fast de har mognat en hel del med åren). Inget fel med det, det kan snarare göra musiken bättre och Yes har gjort rätt sköna låtar så jag antar att LSD'n har gjort sitt. Deras musik låter ju inte konstig precis men de har en slags köraktigt mäktig känsla över sin musik, jag själv är en riktig fanboy för de där låtarna som känns stora och påträffligt kraftiga. Yes leverar. Magnification är kanske inte bättre än många andra av deras spår men den har iallafall det som gör Yes musik igenkännbar.
Magnification är en fartfylld och spännande resa jag fann mycket uppfriskande att åka på.
Idag består gruppen av Benoît David, Stewe Howe, Oliver Wakeman, Chris Squire och Alan white. Magnification skrevs när Jon Anderson var sångare i bandet och det är ju egentligen hans röst som känns mest som Yes. jag vet inte riktigt hur det kommer gå för Yes i framtiden men de är ju på turné och rockar loss så jag anser att bara tiden kan avgöra när Yes är klara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses!! En ny Yes-låt!? Jag trodde inte sådant fanns även om jag visste att gruppen fortfarande existerade.